Moodle 2.0(7): Qüestionaris… o com fer atractiu l’aprenentatge de conceptes

Aquest cop Moodle 2.0 ha apostat fort pels qüestionaris, tant que penso que la feina ha quedat a mig fer. El cas és que sóc un entusiasta dels qüestionaris atès que l’intueixo com una eina ideal per tot allò de la nostra disciplina que tingui una forta component cognitiva de baix nivell. Aplicant algunes de les retroaccions que té el propi qüestionari pot ser un recurs poderosíssim per a fer avaluació continuada (sobretot en grups grans) d’aquells aspectes més “memorístics” des del punt de vista dels estudiants.

De fet, les millores han estat tantes que he de confessar que no les pogut descobrir totes, i fins i tot, algunes, no n’acabo d’entendre el funcionament. Citar, per exemple, 1) millores en l’anàlisi estadístic de les preguntes dels qüestionaris, 2) més facilitat en la requalificació, 3) millores a la interfície d’edició de preguntes, 4) possibilitat de marcat (flagging) per part dels estudiants d’aquelles preguntes d’un qüestionari per identificar les difícils o aquelles en que tenen més dubtes, 5) més possibilitats de personalització per a un determinat grup o, fins i tot, estudiant en quan a les preferències (límit de temps de resposta, dates d’obertura/tancament, nombre d’intents, etc). De tot plegat, però, el que m’ha agradat més és la pàgina d’administració del banc de preguntes dels nostres qüestionaris ja que s’han establert molts més tipus de filtratges i també s’ha implementat l’etiquetatge de preguntes que redunda en més facilitat en la cerca dins banc de preguntes extens. La qüestió sempre espinosa de les penalitzacions “negatives” crec que no està del tot ben resolta, però prefereixo, de moment, no comentar-ne res fins que no n’hagi fet un ús més intensiu de l’eina.

En resum, si les possibilitats ja eren enormes, amb la versió del qüestionari 2.0 de que gaudirem aviat tindrem una eina increïblement versàtil per a fer, per exemple, autoavaluacions. Es nota la mà de l’Open University que, crec, ha ajudat especialment en aquest mòdul. I com sempre un vídeo resum a sota.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s